Здійснює професійну діяльність, спрямовану на збереження.
Психологічного, соматичного і соціального стану учнів у процесі виховання та навчання.
Сприяє охороні прав особистості відповідно до Конвенції з охорони прав дитини.
Сприяє гармонізації соціальної сфери установи і здійснює превентивні заходи щодо профілактики виникнення соціальної дезадаптації.
Визначає фактори, що перешкоджають розвитку особистості учнів і вживає заходів щодо надання різного виду психологічної допомоги.
Надає допомогу учням, батькам, педагогічному колективу у вирішенні конкретних проблем.
Проводить психологічну діагностику різного профілю і призначення.
Складає психолого-педагогічні висновки за матеріалами дослідницьких робіт з метою орієнтації педагогічного колективу, а також батьків в проблемах особистісного і соціального розвитку учнів.
Веде документацію за встановленою формою і використовує її за призначенням.
Бере участь у плануванні та розробці розвиваючих та корекційних програм освітньої діяльності з урахуванням індивідуальних, статевих та вікових особливостей особистості учнів, сприяє розвитку у них готовності до орієнтації в різних ситуаціях життєвого і професійного самовизначення.
Здійснює психологічну підтримку творчо обдарованих учнів, сприяє їхньому творчому розвитку і пошуку.